8 Şubat 2016 Pazartesi

Restorasyon: Motobecane Sprint 1973




Pedalkafa’ yı yenilemeden önce takip edenler bilirler, bu ilk restorasyon projem değil hatta öncesinde burada yayınlayamadığım bir çok projem de olmuştu. Ancak bundan sonrası için restorasyon projelerini burada düzenli bir şekilde paylaşmayı planlıyorum.

Bu güzel Fransız’ ı Haziran 2015’ de buldum. Boyası oldukça yıpranmış ve uzun süre hak ettiği ilgiyi görmemiş olmasına karşın lastikler dışında tüm parçaların orijinal halinde duruyor olması beni cezbeden en büyük özelliğiydi.

Yaptığım araştırmalar sırasında Sprint modelinin ilk kez 1973 yılında kataloğa girdiğini gördüm, 1973 yılına ait olduğunu düşünmemi sağlayan en büyük etken budur, zira daha sonra 1975 – 1976 – 1979 kataloglarında bu kadro ve modelin ismi tekrar geçse de üzerinde Shimano aktarıcı grubu kullanılmaya başlandığı görülüyor. Bu arada seri numaraları üzerinde yaptığım araştırma sonucunda net bir bilgiye ulaşamadığımı da belirtmem gerekiyor.

Restorasyona başlamadan önce durumu değerlendirdiğimizde boyanın, kadronun bir çok alanında yıprandığını, sele döşemesinin hasar gördüğünü ve açılmalar olduğunu, gidon sargısı yerine kullanılan plastik kılıfta hasarlar olduğunu, tüm ekipmanlarda ciddi bir yağ birikimi ve çizikler olduğunu, jant tellerinin değişmesi gerektiği rahatlıkla görebilirsiniz.









İlk iş olarak tüm parçaların sökülmesi ile işe başlıyoruz bu aşamada tabi ki bütün parçaların değerlendirmesini yaparak değişmesi gereken bilyeler, yaylar veya vidaları not alıp liste oluşturuyoruz. Kadroda boya ihtiyacı olması durumunda restorasyona boya ile başlamanın daha doğru olduğunu düşünüyorum, zira boya işlemi fırın kullanılarak yapılsa dahi boyadan sonra montaj başlamadan ne kadar çok süre geçerse boyanın sertleşmesi için o kadar iyi olacaktır. Buna rağmen kadronun boya hazırlığı sürerken geçen zamanı değerlendirmek için parçalar üzerinde yapmaya başladığım ilk işlem seleyi yenilemek oluyor, orijinal rengi olan siyahı koruyarak bir az farklılık yaratmak için Fransız bayrağı renklerini seleye ekliyorum.






Boya aşamasında ilk başta orijinal rengi olan griyi korumak istiyor olmama karşın, son anda fikir değiştirerek metalik açık mavi kullanmaya karar veriyorum, son çıkan işe baktığımızda doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Aynı zamanda bu renk 70’lerde başka Motobecane modellerinde de kullanıldığı için restorasyon açısından döneminden çok uzak olan garip bir renk olmadığı düşüncesindeyim.

Boya tamamlandıktan sora sırası ile frenlerin, teker göbeklerinin, aynakolun,  aktarıcıların ve aynakol göbeğinin bakımlarını yapıyor, mümkün olduğunca çizikleri gideriyor ve parlatıyorum ve jantları yeniden örüp akordunu yapıyorum.



Bu aşamalar arasında boş kalan zamanlarımda ise gidon için orijinal hali ile aynı görüntüyü verecek olan deri kaplaması üzerinde çalışıyorum. Orijinal halinden tek farkı gerçek deri kullanıyor olmam ve yine Fransız bayrağı renkleri ile mantardan yapılan gidon tıpaları.






İş yoğunluğundan geriye kalan kısıtlı sürede tamamlamaya çalıştığım bu proje toplamda yedi ay sürmüş olmasına karşın sonuçtan oldukça memnunum, umarım siz de beğenmiş sinizdir. Lütfen düşüncelerinizi yorumlar kısmında paylaşın.







Teknik Özellikler

Kadro: Motobecane Sprint 2040 High Resiliency Tubing
Maşa: Motobecane 28-19 Fourreaux
Gidon: Motobecane
Fren Takımı: Weinmann
Ön ve Arka Aktarıcılar: Huret
Aktarıcı Kolları: Huret
Aynakol: Saeke Motobecane 52x42
Ön ve Arka Göbekler: Mailard Atom
Ruble: Mailard
Jant Çemberleri:  Rigida 700C
Dış Lastikler: Michelin Classic 700C (Fabrika Çıkışı Orijinal Dış Lastik: Motobecane Hutchinson)
Ağırlık: 11,5 Kg


A : 59,5 cm
B : 72
C : 72
D : 58 cm
E : 44 cm
F : 4 cm
G : 26 cm
H : 105

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder