Pedalkafa’ yı yenilemeden önce takip edenler bilirler, bu
ilk restorasyon projem değil hatta öncesinde burada yayınlayamadığım bir çok
projem de olmuştu. Ancak bundan sonrası için restorasyon projelerini burada
düzenli bir şekilde paylaşmayı planlıyorum.
Bu güzel Fransız’ ı Haziran 2015’ de buldum. Boyası oldukça
yıpranmış ve uzun süre hak ettiği ilgiyi görmemiş olmasına karşın lastikler
dışında tüm parçaların orijinal halinde duruyor olması beni cezbeden en büyük
özelliğiydi.
Yaptığım araştırmalar sırasında Sprint modelinin ilk kez
1973 yılında kataloğa girdiğini gördüm, 1973 yılına ait olduğunu düşünmemi
sağlayan en büyük etken budur, zira daha sonra 1975 – 1976 – 1979 kataloglarında
bu kadro ve modelin ismi tekrar geçse de üzerinde Shimano aktarıcı grubu
kullanılmaya başlandığı görülüyor. Bu arada seri numaraları üzerinde yaptığım
araştırma sonucunda net bir bilgiye ulaşamadığımı da belirtmem gerekiyor.
Restorasyona başlamadan önce durumu değerlendirdiğimizde
boyanın, kadronun bir çok alanında yıprandığını, sele döşemesinin hasar
gördüğünü ve açılmalar olduğunu, gidon sargısı yerine kullanılan plastik
kılıfta hasarlar olduğunu, tüm ekipmanlarda ciddi bir yağ birikimi ve çizikler
olduğunu, jant tellerinin değişmesi gerektiği rahatlıkla görebilirsiniz.
İlk iş olarak tüm parçaların sökülmesi ile işe başlıyoruz bu
aşamada tabi ki bütün parçaların değerlendirmesini yaparak değişmesi gereken
bilyeler, yaylar veya vidaları not alıp liste oluşturuyoruz. Kadroda boya
ihtiyacı olması durumunda restorasyona boya ile başlamanın daha doğru olduğunu
düşünüyorum, zira boya işlemi fırın kullanılarak yapılsa dahi boyadan sonra
montaj başlamadan ne kadar çok süre geçerse boyanın sertleşmesi için o kadar
iyi olacaktır. Buna rağmen kadronun boya hazırlığı sürerken geçen zamanı
değerlendirmek için parçalar üzerinde yapmaya başladığım ilk işlem seleyi
yenilemek oluyor, orijinal rengi olan siyahı koruyarak bir az farklılık yaratmak
için Fransız bayrağı renklerini seleye ekliyorum.
Boya aşamasında ilk başta orijinal rengi olan griyi korumak
istiyor olmama karşın, son anda fikir değiştirerek metalik açık mavi kullanmaya
karar veriyorum, son çıkan işe baktığımızda doğru bir karar verdiğimi
düşünüyorum. Aynı zamanda bu renk 70’lerde başka Motobecane modellerinde de
kullanıldığı için restorasyon açısından döneminden çok uzak olan garip bir renk
olmadığı düşüncesindeyim.
Boya tamamlandıktan sora sırası ile frenlerin, teker göbeklerinin,
aynakolun, aktarıcıların ve aynakol
göbeğinin bakımlarını yapıyor, mümkün olduğunca çizikleri gideriyor ve
parlatıyorum ve jantları yeniden örüp akordunu yapıyorum.
Bu aşamalar arasında boş kalan zamanlarımda ise gidon için
orijinal hali ile aynı görüntüyü verecek olan deri kaplaması üzerinde çalışıyorum. Orijinal halinden
tek farkı gerçek deri kullanıyor olmam ve yine Fransız bayrağı renkleri ile mantardan
yapılan gidon tıpaları.
İş yoğunluğundan geriye kalan kısıtlı sürede tamamlamaya çalıştığım
bu proje toplamda yedi ay sürmüş olmasına karşın sonuçtan oldukça memnunum,
umarım siz de beğenmiş sinizdir. Lütfen düşüncelerinizi yorumlar kısmında
paylaşın.
Teknik Özellikler
Kadro: Motobecane Sprint 2040 High Resiliency Tubing
Maşa: Motobecane 28-19 Fourreaux
Gidon: Motobecane
Fren Takımı: Weinmann
Ön ve Arka Aktarıcılar: Huret
Aktarıcı Kolları: Huret
Aynakol: Saeke Motobecane 52x42
Ön ve Arka Göbekler: Mailard Atom
Ruble: Mailard
Jant Çemberleri: Rigida 700C
Dış Lastikler: Michelin Classic 700C (Fabrika Çıkışı Orijinal Dış Lastik: Motobecane Hutchinson)
Ağırlık: 11,5 Kg
Kadro: Motobecane Sprint 2040 High Resiliency Tubing
Maşa: Motobecane 28-19 Fourreaux
Gidon: Motobecane
Fren Takımı: Weinmann
Ön ve Arka Aktarıcılar: Huret
Aktarıcı Kolları: Huret
Aynakol: Saeke Motobecane 52x42
Ön ve Arka Göbekler: Mailard Atom
Ruble: Mailard
Jant Çemberleri: Rigida 700C
Dış Lastikler: Michelin Classic 700C (Fabrika Çıkışı Orijinal Dış Lastik: Motobecane Hutchinson)
Ağırlık: 11,5 Kg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder