Eve döndüğümüze jantlar ve üzerinde 22x1,75 yazan eski lastikler ile yeni aldığım 22x,175 Kenda lastiklerin arasında ciddi bir fark olduğunu gördüm. Öyle sanıyorum ki 70lerden bu yana lastik ölçülerinde bir devalüasyon gerçekleşti 22x1,75 değer kaybetti. Umudumu yitirmeden önce tekrar eski kataloglara döndüm ve burada bu bisiklet için 550A ölçüsünü ve bunun da ISO karşılığının 490x37 olduğunu keşfettim, bütün olay ISO karşılığının bulmam üzerine çözüldü zira 550A ölçüsünü daha önce de kataloglarda okumuştum ancak bisikletin üzerinde 22x1,75 yazması beni yanılttı.
Biraz daha araştırma sonucunda Türkiye' de olmasa da tam da yerinden, Fransa' dan proje için gerekli o muazzam Michelin lastikleri buluyorum.
Bu lastikler beyaz yanakları ile beklentimin de ötesinde ve projeye gerçekten mükemmel bir hava katacağını düşünüyorum. Ancak bu benim için değerli bir ders zira bu lastikleri bulamasaydım bu proje tamamen rafa kalkmak zorunda kalabilirdi.
Lastikleri bulmuş olmanın projeye dönebilmek için verdiği güven ve biraz da teknik işlere ayıracak kaliteli vakit olmaması nedeni ile son olarak da bisiklet için gerekli çıkartmaları yapmaya koyuluyorum. İnternet'te yapılan araştırma ve Corel başında geçirilen bir kaç saat sonrası etiketler yavaş yavaş şekillenerek son halini alıyor.
Şu anda bisikletin parçaları tek tek söküldü ve revizyona hazır. Çamurluklar ve zincir koruması için biraz ahşap işçiliğimiz olacak ve daha sonra boya, her şey plana göre giderse bir kaç haftaya proje tamamdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder